Leestijd: 3 minuten

Met de zomer in volle gang is het essentieel om ervoor te zorgen dat uw organisatie tijdens deze periode optimaal bereikbaar blijft voor klanten, partners en medewerkers. In deze News Flash delen we handige tips om de bereikbaarheid van uw organisatie te waarborgen, bieden we waardevol advies over het upgraden van uw hardware en delen wij belangrijk nieuws over de uitfasering van de kopernetwerken.

Optimaal bereikbaar blijven tijdens de zomerperiode

  • Zorg ervoor dat eventuele telefonie (door)schakelingen tijdig aan ons worden gemeld, zodat we ervoor kunnen zorgen dat uw bereikbaarheid tijdens de gehele zomerperiode optimaal blijft.
  • Als er wijzigingen zijn in werktijden of werkdagen is het belangrijk om deze minimaal een week van te voren aan ons door te geven, zodat we uw bereikbaarheid kunnen aanpassen en u kunt blijven rekenen op een soepele bedrijfsvoering.
  • Vergeet niet om tijdig nieuwe meldteksten voor uw telefoniesysteem aan ons door te geven. Met de juiste meldteksten worden uw klanten goed geïnformeerd, zelfs tijdens uw afwezigheid.
  • Wij adviseren u om het verbruik van (mobiele)data actief in de gaten te houden, vooral tijdens de zomerperiode wanneer er vaak meer data wordt verbruikt kunnen er ongewenste kosten worden gemaakt.

Relevantie van up-to-date hardware

Het is van cruciaal belang voor uw organisatie om uw hardware up-to-date te houden om de onderstaande 3 risico’s te minimaliseren en te zorgen voor optimale prestaties, beveiliging en compatibiliteit;

  • Verhoogd risico op beveiligingslekken: Oudere hardware mist vaak de nieuwste beveiligingsfuncties en patches, waardoor uw organisatie kwetsbaar is voor beveiligingslekken en potentiële aanvallen. Hackers richten zich vaak op verouderde systemen vanwege de bekende zwakke plekken.
  • Incompatibiliteit met nieuwe software en systemen: Nieuwe softwaretoepassingen en systemen zijn vaak ontworpen om te werken met de nieuwste hardware mogelijkheden. Het niet upgraden van de hardware kan resulteren in incompatibiliteit met nieuwe software-updates, waardoor uw organisatie kan achterblijven en beperkt wordt in het vermogen om de nieuwste tools en functionaliteiten te benutten.
  • Verhoogde onderhoudskosten: Oudere hardware vereist vaak meer onderhoud en reparaties, wat kan resulteren in hogere kosten op de lange termijn. Bovendien kunnen reserveonderdelen voor verouderde systemen moeilijker verkrijgbaar zijn, waardoor reparaties kostbaar en tijdrovend worden.

Uitfasering van de kopernetwerken

Kopernetwerken, zoals de traditionele telefonienetwerken en DSL hebben decennialang een belangrijke rol gespeeld bij het leveren van telecommunicatiediensten. Echter, met de opkomst van glasvezeltechnologie en draadloze netwerken, worden de beperkingen van koper steeds duidelijker. De uitfasering van kopernetwerken brengt verschillende voordelen met zich mee;

  • Allereerst biedt glasvezelnetwerktechnologie aanzienlijk hogere snelheden en bandbreedte, wat resulteert in snellere en betrouwbaardere internetverbindingen. Dit is vooral belangrijk voor bedrijven die afhankelijk zijn van snelle datatransmissie en het gebruik van cloudservices.
  • Daarnaast is glasvezelnetwerk veel beter bestand tegen interferentie en signaalverlies over lange afstanden in vergelijking met koper. Dit betekent dat bedrijven kunnen genieten van een stabielere en consistente connectiviteit.

Bovendien biedt de overstap naar glasvezelnetwerken meer flexibiliteit en schaalbaarheid voor bedrijven. Glasvezel kan grote hoeveelheden gegevens tegelijkertijd verwerken en ondersteunt hogere capaciteiten, waardoor bedrijven kunnen groeien en gemakkelijk kunnen voldoen aan toekomstige behoeften.

Onze servicedesk staat voor u klaar om u te assisteren met uw bereikbaarheid en al uw vragen over hardware vernieuwing en kopernetwerken te beantwoorden. Indien u hulp nodig heeft dient u een ticket in door een e-mail te sturen naar servicedesk@helmink.nl. De priorisering van tickets wordt conform de SLA (Service Level Agreement) uitgevoerd.

Belangrijk voor support:

  • Maximaal één support aanvraag per ticket.
  • Alleen contactpersonen vanuit uw organisatie kunnen een ticket indienen.

Naast de vermelding van deze belangrijke operationele aandachtspunten, delen wij ook nog 5 nuttige vakantie tips met betrekking tot uw (mobiele) devices. Klik op de onderstaande knop om de tips te lezen.