Leestijd: 2 minuten

Helmink is een full-service communicatie IT specialist die al meer dan 15 jaar de marktontwikkelingen innoveert en individualiseert naar effectieve en direct toepasbare oplossingen. Dit kunnen wij niet realiseren zonder de inzet van alle toppers binnen Helmink. In deze blogreeks genaamd ‘collega in de spotlight’ geven wij een kijkje in het Helmink-team en wie deze toppers werkelijk zijn!

Maak kennis met Leander, inmiddels al acht maanden werkzaam bij Helmink als Accountmanager. Dagelijks is Leander het eerste aanspreekpunt voor een diversiteit aan klanten.


Wat houdt jouw functie bij Helmink in?

Als Accountmanager ben ik verantwoordelijk voor een bepaalde klantgroep, hiervoor ben ik het eerste aanspreekpunt wanneer ze vragen hebben of met uitdagingen zitten. Daarnaast benader ik klanten proactief wanneer er nieuwe ontwikkelingen op de markt zijn die van waarde zijn voor hun eigen dienstverlening.

Wat trok je in eerste instantie naar Helmink?

Wat mij in eerste instantie aantrok is dat Helmink een organisatie is dat denkt vanuit het perspectief van de klant. Helmink is niet een organisatie die verkoopt om te verkopen, maar oplossingen implementeert die van waarde zijn.

Leander met zijn vrouw en kinderen.

“Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

Zoals de meeste mensen in Nederland start ik mijn dag met het checken van mijn mail. Zijn er klanten die direct hulp nodig hebben dan is dat mijn eerste prioriteit. Wanneer dit onder controle is focus ik mij op al de lopende zaken. Zijn er klanten die nog wat van mij verwachten? Moet er opvolging gegeven worden aan verstuurde offertes? Lopen alle zaken naar wens voor een project waar vorige week akkoord op is gekomen? Ook een onderdeel van mijn dag zijn de klantafspraken. Als er een groot voorstel besproken of een dienst gepresenteerd moet worden, dan is een fysieke afspraak wenselijk. Hiervoor nodigen wij klanten uit in één van onze mooie vergaderruimtes of nemen wij een kijkje bij de klant op locatie.

Wat vind je het leukste aan werken bij Helmink?

Binnen mijn functie kan ik daar kort over zijn: Relatiemanagement. Het leukste aan werken bij Helmink in het algemeen? De collega’s natuurlijk.

“Wat zijn jouw grootste uitdagingen?”

Gezien de schaarste van IT-componenten op de markt is het soms lastig om specifieke oplossingen binnen afzienbare tijd op te leveren. Gelukkig zijn wij een creatieve organisatie die onze klanten altijd op weg kunnen helpen.

“Wat is je meest trotse moment bij Helmink?

Als persoon met een commerciële instelling zijn dat natuurlijk de verkoop successen. Het is een ontzettend goed gevoel om klanten te kunnen overtuigen van de meerwaarde die jouw oplossing / dienst kan bieden.

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Sporten! Dit is eigenlijk een dagelijks onderdeel van mijn dag. Gemiddeld sport ik zo’n 5-7 keer per week. Meestal doe ik vechtsport of fitness, sinds kort voetbal ik ook nog één keer in de week.

Leander zijn passie: MMA

Wat is je favoriete quote?

‘Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.’

Waar zie je jezelf over vijf jaar?

Hier ben ik niet veel mee bezig, ik hoop dan een functie te vervullen met veel vrijheid waar ik gelukkig in ben met een leuk inkomen dat goed te combineren is met mijn privéleven. Wie wil dat nou niet.

Stay tuned voor de volgende collega(‘s) in de spotlight

We hopen dat u het leuk vond om Leander Verheij wat beter te leren kennen. Binnenkort komt de volgende ‘medewerker in de Spotlight’. Houd onze website en social media kanalen goed in de gaten!