Omnichannel ContactCenter

Door de toename van verschillende kanalen waarop organisaties contact opnemen is het noodzakelijk om dit in goede banen te leiden. Beheer informatie op een centrale plek met directe toegang voor medewerkers. Omnichannel contactcenter realiseert alle noodzakelijke elementen zodat slimmer werken mogelijk wordt gemaakt.

De toepassing

Omnichannel contactcenter maakt het mogelijk alle vormen van communicatie en informatie met elkaar te verbinden. Er ontstaat een volledig beeld van klantcontact, performance en inzicht in KPI’s. Door het inzetten van dynamische pop-ups op de werkplek behoort zoeken tijdens een conversatie tot de verleden tijd. Werknemers hebben direct inzicht van CRM en order informatie, het laatste contactmoment en zelfs financiële gegevens vanuit het boekhoudsysteem. Dit kan gecomplementeerd worden met directe links naar de achterliggende systemen zodat het contact al volwaardig is begonnen voordat de conversatie is gestart.

Het resultaat is dat uw medewerkers zich volledig kunnen concentreren op het klantcontact zelf en direct inhoudelijk het gesprek aan kunnen gaan. Door kanalen zoals telefonie en e-mail samen te voegen met social media en chat zijn medewerkers in staat uniform en gestructureerd gesprekken te voeren. Uit onderzoek is bewezen dat dit een hogere klantwaardering en tevredenheid realiseert.

Naast de integratiemogelijkheden zijn alle essentiële callcenter functionaliteiten beschikbaar. Denk hierbij aan gespreksopnames met automatische sentiment bepaling, een supervisorclient met meeluisterfuncties, uitgebreide rapportages over elk gebruikt kanaal en dynamische omnichannel wachtrijen met eigen beheer over dagelijkse instellingen zoals o.a. meldteksten.

Met onze slimme API HUB synchroniseren wij de inhoud en meta-data van al deze gesprekken direct met uw back-end systemen. Zo beschikt u altijd over al het relevante contact van uw organisatie in rapportages en dashboards. Ook outbound klantcontact kan via verschillende kanalen gestart worden naar de voorkeur van de klant. Elk publiek kanaal is beschikbaar op ons platform.

Integratie

Deze oplossing is te integreren met nagenoeg alle (web)applicaties en offline database systemen. De API HUB maakt het mogelijk om alle gewenste data vanuit deze omgevingen te integreren binnen onze oplossingen. Hieronder een selectie van beschikbare integraties:

Contact

Wilt u meer informatie over het toepassen van Omnichannel ContactCenter binnen uw organisatie om de beste klantbeleving te realiseren en verschillende communicatiekanalen te integreren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.