Leestijd: 2 minuten

Het is en blijft een iconisch beeld; de gigantische schermen op Times Square. De meest indrukwekkende content van de grootste merken en nieuwste films of series zijn 24/7 te bewonderen. Op grootschalig niveau wordt de aandacht van voorbijgangers getrokken en vasthouden.

In deze blog leggen wij binnen 2 minuten uit hoe wij het ‘Times Square effect’ realiseren voor uw organisatie. Nauwsluitend met de visie en doelen die van waarde zijn voor uw klanten, leveranciers en collega’s. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Het Times Square effect

Feitelijk gezien is Narrowcasting niets meer of minder dan het uitzenden van (interactieve)informatie op beeldschermen. Wat Narrowcasting uniek maakt is dat het een waardevol middel is voor het creëren van ervaringen. Ervaringen die uw doelgroep net zoals op Times Square beetpakken, vasthouden en overtuigen. Voor elk type organisatie is dit doeltreffend in te richten.

Relevant voor elk type organisatie

Hoe wij dit inrichten? Beginnen bij het begin. Niet gelijk nadenken over gave visuals, teksten en filmpjes. Het begint bij de vraag; wat wilt de doelgroep van uw organisatie weten en waarom? De klanten in een sportwinkel hebben logischerwijs een andere behoefte dan mensen in het openbaar vervoer. Deze input vormt de basis van de narrowcasting omgeving. Door deze manier van co-creatie toe te passen ontstaan diverse scenario’s.

Wat als bijvoorbeeld alle klanten die een kledingwinkel binnen lopen direct op een scherm relevante artikelen/producten getoond worden? Deze producten kunnen bijvoorbeeld getriggerd worden door de weersomstandigheden buiten. Kom je op een regenachtige dag binnen gelopen? Dan zie je gelijk een selectie van regenjassen.


Ook voor het effectief informeren van uw klanten, leveranciers en medewerkers in bijvoorbeeld in de ontvangst ruimte is narrowcasting doeltreffend in te richten. Komen tussen 08:00 en 9:00 al uw medewerkers aan op kantoor? Toon dan in dit tijdsbestek interactieve informatie zoals de dagplanning, belangrijke afspraken, reminders en de hoeveelheid werkplekken die beschikbaar zijn.

Waar bovenstaande voorbeelden profiteren van narrowcasting als alleenstaande oplossing kan er door de toepassing van ‘slimme componenten’ extra diepgang gecreëerd worden. Met slimme camera’s kunnen bijvoorbeeld drukke zones in een winkel worden geïdentificeerd. Deze informatie voedt vervolgens de promoties die automatisch getoond worden op de schermen bij binnenkomst.


Ervaar het zelf in onze gratis narrowcasting sessie

Wij dagen u uit om samen met ons de informatiebehoefte van uw klanten, medewerkers en/of leveranciers door te vertalen naar een narrowcasting oplossing. Deze gezamenlijke sessie verzorgen wij voor u en uw team in onze eigen showroom. In deze ruimte kunnen wij real-time alle ideeën op onze eigen narrowcasting omgeving tonen. Neem contact op met onze marketing afdeling om uw gratis sessie te plannen.