Leestijd: 2 minuten

In het huidige ICT-landschap is Augmented Reality de volgende disruptieve technologie aan het worden die een verandering teweeg zal brengen in de manier waarop we omgaan met de wereld om ons heen. Helmink gebruikt deze techniek al dagelijks in de praktijk om sneller en makkelijker op afstand ondersteuning te bieden aan eindgebruikers.

Statische informatie komt tot leven

De toepassing van Augmented Reality maakt remote support efficiënter en makkelijker. Een support engineer op afstand ziet wat de klant / collega ziet via een beveiligde livestream door de camera van hun smartphone of tablet. Nuttige informatie en instructies worden op het beeld geprojecteerd om de persoon direct te ondersteunen. Informatie uit de Cloud en 3D-beelden van onderdelen en objecten worden gecombineerd, zodat de persoon op locatie zo goed mogelijk geïnstrueerd wordt. Door de toepassing van Augmented Reality is ondersteuning sneller en effectiever, omdat mogelijke obstakels en miscommunicatie worden voorkomen.

In het kort

  • Verbetert de tijd voor het oplossen van services met real-time deskundige begeleiding.
  • Instructies voor complexe procedures, waarbij menselijke fouten worden geëlimineerd.
  • Maakt het mogelijk bestanden en bronnen, zoals handleidingen of diagnostische gegevens, rechtstreeks binnen de videosessie te delen.
  • Geeft onze junior technici sneller een boost en zorg voor veiligheid en compliance.

Voorbeeld video

De toekomst van support

De revolutie die de mogelijkheden van Augmented Reality opnieuw definieert, is nog maar net begonnen, maar AR biedt al een eenvoudige maar krachtige oplossing voor technische ondersteuning, vooral als het gaat om het effectief verzorgen van remote support. Als vooruit strevende organisatie hebben wij deze ontwikkeling geadopteerd en Augmented Reality een bewezen onderdeel gemaakt binnen ons team van (support)engineers.

Bron: Teamviewer

Samenwerken brengt ons verder

Wij erkennen de enorme kans die AR-technologie biedt voor het verrijken van relaties met onze klanten. AR remote support dient als een krachtig mechanisme om te voldoen aan de eisen voor uitmuntende service.

Voordelen voor u als klant

  • Hoogwaardige support binnen no-time
  • Snelle oplossingstijd voor complexe vraagstukken
  • Vermindering fysieke bezoeken en voorkomen van reistijd
  • Kostenbesparend
  • Verhoging continuïteit

Hiernaast bieden wij ook de mogelijkheid om een Augmented Reality support licentie af te nemen voor uw eigen organisatie. Uw eigen eindgebruikers in kracht, waarbij er geen technische kennis benodigd is in het gebruik.

Bent u na het lezen van deze blog benieuwd naar de implementatie mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.