Daka

DAKA is een expert als het gaat om sportartikelen en sport-casual gerelateerde producten. In verschillende winkels met een totale winkelvloeroppervlakte van 60.000 m2 bieden zij een totaalaanbod van sportartikelen en sport-casual, waarin alle A-merken vertegenwoordigd zijn.

De uitdaging

DAKA heeft de ambitie om als grootschalig sportketen een optimale klantbeleving neer te zetten. Zo hebben ze diverse innovatie concepten die hun klanten voorzien van een vernieuwende ervaring. Helmink is de uitdaging aangegaan om deze ambitie van DAKA kracht te geven. Dit is gerealiseerd door de creatie en implementatie van hoogwaardige communicatie en connectiviteit oplossingen die ervoor zorgen dat DAKA over de gehele linie optimaal bereikbaar is via diverse kanalen.

Multisite Location Manager

Dit heeft zich geuit in de implementatie van onze Multisite Location Manager. Hiermee beschikt DAKA over hoogwaardige en schaalbare netwerken die volledig redundant zijn. Deze netwerken worden constant gemonitord en pro-actief beveiligd in ons eigen Network Operations Center. Hierbij is er volledig naar wens een zelf helend Wifi netwerk gerealiseerd dat internetverkeer slim kan prioriteren, zowel intern als extern.

“Voor ons is het zeer belangrijk dat de geïmplementeerde oplossingen bedrijfszekerheid bieden, zodat onze dienstverlening ongestoord door kan gaan. Helmink is hierin voor ons de juiste partner. De kwaliteit is van een hoog niveau.”

Nooit meer down-time

Door slim gebruik te maken van geavanceerde back-up systemen, zorgt Helmink ervoor dat primaire processen van DAKA op een schaalbare, high-available en kostenefficiënte manier ten alle tijden beschikbaar zijn. Denk hierbij aan ERP synchronisatie van de kassa- en pinsystemen bij uitval van de hoofdverbinding middels een kostenefficiënte 4g back-up.

“Betrouwbaarheid is voor ons altijd een prioriteit in het zaken doen met partners. Dit vonden wij in Helmink door het eerlijke en persoonlijke contact dat zij door de gehele organisatie hanteren.”

Bereikbaarheid voor klanten

Naast het implementeren van hoogwaardige connectiviteit, beveiliging en back-up systemen was het voor DAKA noodzakelijk te beschikken over optimale bereikbaarheid. Niet via één kanaal, maar multi channel. Doeltreffend ingericht om de doelgroep daar te ondersteunen waar zij actief zijn. Zo is op het hoofdkantoor de whatsapp en social media integratie een directe ondersteuning van de webshop. Dit resulteert in het effectief verzorgen en verhogen van de Customer Experience (CX).

De quotes op deze pagina zijn verstrekt door Perry van Stuivenberg
Perry van Stuivenberg is Financieel administrateur bij DAKA Sport.